Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 2.83 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SEO Nedir? “Search Engine Optimization”
#1
Oku-1 
   

SEO Nedir?

SEO, İngilizce olarak “Search Engine Optimization” kelimelerinin ilk harfleri kullanılarak bulunmuş bir kısaltma isimdir. Türkçe’ye ise tam olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak çevirsek de sektörde birçok kişi bu değimi SEO olarak kullanmaktadır.

SEO, bir websitesini optimize ederek Google ve diğer arama motorlarında yapılan aramalardaki arama sonuç sayfalarında, istenilen anahtar kelimelerde daha üst sıralarda çıkartma eylemi ya da sanatıdır. SEO, bence, hem bir bilim dalı hem de bir sanattır. SEO’nun felsefesini tam olarak anlayamamış birinin bu konuda çok başarılı olma şansı yoktur.

Burada çok dikkat edilmesi gereken nokta SEO sadece Google’daki ve diğer arama motorlarındaki organik arama sonuçlarını etkilemeye yönelik yapılan çalışmalardır. Google Adwords programında tıklama başına ücret ödenip, sponsor bağlantı olarak arama sonuçlarında beliren sonuçların optimizasyonu SEO’nun konusu değildir.

SEO Nedir sorusunun cevabını tam olarak anlayabilmek ve SEO’nun felsefesinden bahsedebilmek için öncelikle SEO, SEM ve İnternet Pazarlama (Online Marketing) terimlerinin birbirinden farkını net olarak anlamak gerekir. Aşağıdaki grafik bu farkı basit olarak net bir şekilde ortaya koyuyor:
SEO vs SEM vs İnternet Pazarlama
SEO vs SEM vs İnternet Pazarlama

SEO, arama motorlarında sadece organik sonuçlar için yapılan optimizasyonu kapsarken, SEM (Search Engine Marketing) içinde arama motoru geçen her türlü internet pazarlama dalını ve tekniğini kapsar. Hem SEO, hem PPC (Pay Per Click Advertising) SEM kapsamı içindedir. İnternet Pazarlama ise içinde SEO, PPC, Affiliate Pazarlama, Email Pazarlama, Sosyal Medyalar aracılığı ile pazarlama ve daha birçok pazarlama dalını kapsayan en geniş kavram olarak kullanılır.

Özellikle SEO ve SEM arasındaki farkın net anlaşılması çok önemli bir konu. Çünkü hem Türkiye’de hem de Amerika’da birçok firma SEO yaptıklarını iddia edip “1 Gün İçinde Google’da 1. Sıra Garanti” tarzında pazarlama teknikleri ve kampanyalar uygulamaktadırlar. Bırakın SEO ile bir anahtar kelimede birinci sırayı garanti etmeyi, PPC ile verilen ücretli sponsor bağlantılarında dahi birinci sırayı garanti etmek imkansızdır. Bir SEO uzmanı ya da firması, size herhangi bir anahtar kelimede yapacağı çalışma sonrası GARANTİ veriyorsa bu en naiv tabir ile yanıltmacadır. Henüz çalışmaya başlamadan sizi yanıltmak isteyen bir firmaya güvenip siteleriniz ve işiniz için çok önemli olan SEO konusunu onlara emanet etmek istemezsiniz sanırım.
SEO Nedir? Sorusuna Ayrıntılı Bir Cevap

İnternet kullanıcılarının çoğu zaman başlangıç noktası bir arama motoru ve bu genellikle Google. Bir konu araştırırken, bir ürün almadan önce, bir filmin yorumlarına göz atmak istediğimizde, hatta aklımıza gelen neredeyse her konuda bir Google araması ile sonuca ulaşabiliyoruz. Peki karşımıza çıkan arama sonuçları hangi kriterlere göre sıralanıyor?

İnternette arama motorlarındaki ezici üstünlüğünden dolayı vereceğim örneklerde Google ismini kullanacağım.

Google’da üst sıralarda çıkabilmek için bir sitenin SEO projesine başlamadan önce Google’un algoritmasını yakından anlamak ve bu algoritmadaki gelişmeleri çok yakından takip etmek gerekiyor. SEO konusunu zor bir meslek hale getiren zaten sürekli güncellenen bir konu olması. Bundan 12 ay önce SEO için çok önemli sayılan optimizasyon tekniklerinin bir kısmı şu anda ya tamamen değerini yitirmiş ya da değeri azalmıştır. Bu nedenle SEO konusu günlük takip ve kendini yenileme gerektiren bir konudur.

SEO çok genel hatları ile ikiye ayrılır. İngilizce olarak bu iki bölüm: “On Site SEO” ve “Off Site SEO” olarak adlandırılır. On Site SEO, bir sitede (kodu, met tagleri, image tagleri, içerik, keyword density, vs.) yapılan bütün optimizasyon tekniklerini kapsarken, Off Site SEO, o sitenin dışında yapılan bütün çalışmaları (link building, social bookmarking, vs.) kapsar. Özellikle Türkiye’de, ne yazıkki, halen bir sitenin birkaç meta tag’ini düzelterek SEO projesi gerçekleştirdiğini düşünen bir çok uzman! ve firma bulunmakta. Bilgili, tecrübeli ve kaliteli SEO Uzmanı eksikliğinden kaynaklanan bu sorun gün geçtikçe SEO’nun Türkiye’de daha popüler bir alan olmaya başlamasından dolayı ve daha çok insanın bu alana yönelmesinden dolayı azalacaktır.

Önemli olan Google’un algoritmasını ve arama motorlarının işleyişini çok iyi anladıktan sonra, sitenin, projenin ve optimize edilecek kelimelerin seviyesine göre bir yol haritası çizip çalışmaya başlamaktır.

Herhangi bir SEO projesinde herşeyden önce yapılması gereken anahtar kelime çalışması ve rakip analizidir. Doğru bir anahtar kelime araştırması ve çalışması yapılmamış bir SEO projesi hiçbir zaman istediği verime ulaşamaz.
SEO ve Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması ve rakip analizi sağlıklı bir SEO projesi için ilk adımdır. Herşeyden önce ayrıntılı bir ön rapor ile müşterinin beklentileri doğrultusunda nelerin gerçekleştirebileceği nelerinse gerçekleştirilemeyeceği konusu henüz yolun başında iken netleştirilmelidir.

Çok basit bir örnek verip konuyu daha netleştirelim. İstanbul’da bulunan “Hürriyet Şarküteri” adlı bir firma Google’da arama sonuçlarında Hürriyet kelimesinde birinci sırada çıkmak istemektedir. Firmanın sahibinin internet ve teknik bilgisi azdır, onun için önemli olan markası olan Hürriyet’tir ve bu kelime ile birinci sırada çıkmaktır. Hürriyet gibi bir gazete markasının web sitesi varken bu ufak şarküterinin Hürriyet kelimesinde birinci sırada çıkma şansı nedir? Neredeyse sıfıra yakındır (imkansız demiyorum). Doğru bir anahtar kelime araştırması ve rakip analizi ile bu firma sahibine Hürriyet kelimesine yatırım yapmak yerine ona direk müşteri getirebilecek ve hedeflenmesi gereken anahtar kelimeleri tavsiye etmek en doğru olanıdır.
SEO Felsefesi ve İleri SEO Teknikleri

Özellikle rekabetin çok yüksek olduğu anahtar kelimelerde SEO çalışması yapmadan önce SEO’nun felsefesini çok iyi kavramak ve ileri SEO tekniklerine hakim olmak gerekir. SEO’yu bir anahtar kelime optimizasyonuna indirgeyen bir yaklaşım ile rekabetin yüksek olduğu alan ve kelimelerde başarılı olunamaz.

Bir sitenin teması, domain yaşı, SILO yapısı, link yapısı, referans değeri, Google gözünde otorite seviyesi gibi konular iyi kavranmadan rekabetin çok yüksek olduğu alanlarda SEO konusunda başarılı olmak imkansıza yakındır.

SEO konusunu kendisine meslek edinmek isteyen arkadaşlara en büyük tavsiyem çok fazla kaynak karıştırıp, olayın ileri tekniklerini ve felsefesini anladıktan sonra çok fazla test yaparak, deneme yanılma ile bu bilgileri tecrübeye çevirmeleri.
Neden SEO

   Başarılı bir SEO uzmanı her ülke ekonomisi ve şartlarında ortalamanın çok üstünde para kazanır.
   SEO, direk ölçülebilir sonuçları olduğu için manevi anlamda da tatmini çok yüksek bir iş dalıdır.
   Başarılı SEO projeleri sadece maddi kazanç değil, reputasyon, otorite, tanınırlık, marka değeri gibi birçok ikincil kazanç sağlar.
   Başarılı bir SEO uzmanı iseniz ukalalık yapma hakkınız vardır. Herhangi bir iş ortamında ya da konferansta, bir konuda çok bilmiş yorumlar yapan birisine çok sakin bir şekilde Google’da o konuyu arattırıp ilk sırada çıkan sitenin sizin optimize ettiğiniz sitenin olduğunu göstermek paha biçilemez bir duygudur (mastercard reklamı gibi oldu)





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)