Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tarikati Dusukiye i Muhammediye
#1
   


Tarikati Dusukiye i Muhammediye

Tarikatin Şeyhi Şeyh Muhtardır

Tarikat MISIRDA olup Arka resimdeki Şeyh Muhammed Osman Abdühül Burhani inin (Sudanli(Tarikati Burhamiye))yolundan gelen
Şeyh Muhtar MISIRDA Keram Vadisinde (Karınca Vadisinde) dergaha sahip olup sevenleri ve
müridleri MISIRDAN etrafındaki memleketlerden olup Avusturyadada bir kolu olup sofileri vardır
Şeyh ibrahim Gurşud Dusuki nin silsilede olması hasbiyle Tarikatin Yeni Adı Dusukiyeyi Muhammediye dir .

Tarikat Almak isteyenler yani tarikata katilmak isteyenler bu bölümün altinda mesaj birakip alacaklari talimat dogrultusunda Tarikata katilabilirler

İbrahim Desuki Kimdir

BURHANEDDİN DÜSUKİ (1255-1294)

Mısırlı mutasavvıf. Dusukiye tarikatının kurucusudur. İslam dinine, Mısır insanının yaşayışına uygun bir biçim vermek istemiştir.

Nil kıyısında, Raşid ilçesine bağlı Düsuk köyünde doğdu, orada öldü. Gerçek adı İbrahim Burhaned-din’dir. Babası Seyid Ebülmecid’tir. Eskiden beri tasavvufla ilgilenen, Peygamber soyundan geldiği ileri sürülen bir ailedendir. “Seyid” sanını da babasından almıştır. Tasavvufla ilgili ilk bilgileri babasından edindiği sonra Kahire’de öğrenim gördüğü söylenir. Başka bir söylentiye göre de ramazan ayının birinci gününde doğduğundan, kendisinde “uğur” varmış, çevresini yetiştirmek için görevlendirilmiş. Burhaneddin öğrenimini bitirip köyüne döndükten sonra toplumla ilişkilerini kesmiş, içekapalı bir yaşam sürmeye başlamış. Bu tutumu halkın ilgisini çekince çevresinde büyük bir kalabalık toplanmış. Bundan yararlanan Burhaneddin, düşüncelerini çevresindekilere aşılamaya, onlar aracılığıyla daha geniş bir alana yaymaya başlamış. Kısa bir süre içinde ünü Mısır sınırları dışına taşmış. Suriye, Irak, Iran, Anadolu ülkelerinden kendisini görmeye gelenler olmuş. Burhaneddin’in birçok kitap yazdığı, bunların yalnız tarikata bağlı kimselerce okunduğu söylenir.

Burhaneddin’in kurduğu tarikata, doğduğu yerin Düsuk olmasından ve kendisinin de, doğduğu yere göre “Düsuki” diye anılmasından dolayı “Dusukiye” denir. Tarikat, kurucusunun görüşlerini içeren, onun koyduğu kurallara uyan, buyruklara göre davranan bir yaşam anlayışını benimsemiştir. Bu nedenle tarikatın düşünceleri Burhaneddin’in kişisel görüşleridir. Burhaneddin, bir tasavvuf insanı olmasına karşın, biri Kuran, öteki. Hadis olmak üzere iki kaynağa bağlanmıştır. Ona göre yaşamın ereği bilim edinmek,bilimin görevi de Tanrı’nın birliğini, yüceliğini, Kuran’la bildirilenleri öğretmek, kişinin inanını güçlendirmek-tir. Mutluluğa ulaşmak için başlıca yol azla yetinme, aşırılığa kaçmama, dünya ile ilgili tutkulardan sıyrılmaktır. Azla yetinme (kifafu nefs) kişiyi erdemli kılar, içini arındırır, kendini Tanrı’ya vermesini sağlar, insanın öğrenmesi,bilmesi gereken ne varsa Kuran’la, Hadis’le bildirilmiştir. Tanrı önsüz-sonsuz (ezeli-ebedi) bir varlıktır, evren ve öteki varlık türleri yaratılmıştır, Tanrı’nın belirlediği süre sonunda yok olacaktır. Yargı günü vardır, ölümden sonra dirilme gerçektir. İslam dininin öngördüğü bütün görevleri yerine getirmek imanın özü gereğidir.

Mısır'da sufi tarikatların önde gelen liderlerinden kabul edilen İbrahim Dusuki'nin doğum günü, çevre illerden gelen sevenleri ve halkın yoğun katılımıyla kutlandı.

Kahire'nin 157 kilometre kuzeyinde Kefr eş-Şeyh vilayetine bağlı Dusuk kentinde kabri bulunan İbrahim Dusuki için, çevre il ve kasabalardan gelen tarikat bağlıları ve sevenlerinin katılımıyla mevlid okutuldu.

Mısır'ın Delta bölgesindeki Dusuk şehrinde buluşan İbrahim Dusuki'nin bağlıları, aileleriyle meydana kurdukları çadırlarda mevlid programının yanı sıra çeşitli etkinlikler de gerçekleştiriyor.

Mevlide katılan tarikatlar kendi adlarına kurdukları irili ufaklı geleneksel çadırlarda, misafirlerini ağırlıyor, yemekler, çaylar, ve kahveler ikram ediyor.

Perşembe gecesi düzenlenen mevlid programına "Büyük Gece" adını veriliyor.

İbrahim Dusuki'nin bağlılarından Mısırlı Salah, "Geçtiğimiz yıllarda zikir halkaları binlerce kişiyle dolup taşardı. Ciddi zikir meclisleri kurulurdu. Bu yıl insanlar patlamalardan çekindiği için, çok sayıda tarikat mensubu bu yıl gelmekten vaz geçti" dedi.

Dusuki Mevlidinde defler, ziller ve neylere eşlik eden mevlithanların söylediği ilahiler, kasideler mecliste bulunanları coşturmaya yetiyor.

Etkinliklerin gerçekleştirildiği meydanda, aileleriyle mevlide gelenlerin çocukları için kurulan küçük mobil lunaparklarda, çocuklar oyun ve eğlenceyle vakit geçiriyor.

Mısır'da mevlitlerin vazgeçilmez yiyecekleri herise, mişebbik ve besbuse tatlıları. Leblebi ise mevlütle özdeşleşen bir çerez olarak her zaman rağbet görüyor. Mısırlılar mevlitten leblebi almayı vazgeçilmez bir gelenek olarak kabul ediyor. Bir işte başarılı olmak için çok çalıştığı halde başaramayanlar için de "Mevlitten leblebisiz gelinmez" atasözünü kullanıyor.

Kalabalığı, zikir meclisleri, raksları, müzikleri ve curcunasıyla İbrahim Dusuki mevlidi Mısır kültürünün bir parçası olarak varlığını sürdürmeye devam ediyor.

Dusukiye Tarikatı'nın kurucusu ve Ehli Beyt'ten olduğu bilinen İbrahim Dusuki (1236-1277) Mısır'ın Dusuk şehrinde dünyaya geldi. İslam tasavvuf tarihinde önemli bir yere sahip olan Dusuki, tasavvuf yolunun büyük önderlerinden kabul ediliyor.

Düsukilik (Dusukiye) tarikatının kurucusunun gerçek adı İbrahim Burhaneddin’dir. 1255 te Mısır da Düsuk ilçesinde doğdu 12594 de öldü. Mısır da öğrenim gördükten sonra tasavvufa yöneldi., toplumdan uzak, içine kapanık bir yaşam sürdü. Düsukilik tarikatını kurdu.Şeriata çok bağlı, gövdesel gereksinimleri en aza indiren, çok azla yetinen ir yaşam anlayışı vardır. Mutluluk Allah’ın adlarını anmakla, en azla yetinmekle, başkalarına iyilik etmekle, içe kapanmakla sağlanır.

Düsukilik’e girenlere, tekkede özel tören düzenlenir, belli görevler verilir, içe kapalı bir yaşama biçimi benimsetilir, başarılı olduğu görülürse topluk arasına alınır, anma törenlerine katılınılır.

Düsukilik genellikle Mısır dolaylarında yayılmış, Anadolu’da benimsenmemiştir. Pek gelişmiş bir tarikat değildir. Dört kolu vardır. Bunlar ;

1.Aşurulik (Aşuiye) : Kurucusu Seyyid Salih Aşur Mağribidir.

2.Süyütilik (Suyutiye): Kurucusu Cemaleddin Abdurahman Suyutidir.

3.Şernubilik (Şernubiye) : Ahmed Bin Osman Şernubi tarafındn kurulmuştur. Bu kişi bir süre İstanbul’a gelmiş, Cerrahilik Şeyhi Nureddin le görüşmüş, Halvetilik ilkelerini benimsemiş, ülkesine dönünce kendi adıyla anılan tarikatı kurmuştur.

4.Tazilik (Taziye) : Kurucusu Seyyid İbrahim Tazî dir. Pek gelişmemiştir.

DÜSUKİLİK (Dusukiye)Tarikatı Kütüğü

- İmam Ali
- Hasan Basrî
- Habib Acemî
- Davud Taî
- Maruf Kerhî
- Seriyus – Sakatî
- Cüneyd Bağdadî
- Mümşadül Deynurî
- Mehmed Deynurî
- Mehmed Bekrî
- Vecibeddin Kaadı
- Ömer Bekrî
- Ebülnecib Sühreverdî
- Ömer Şahabedin Sühreverdî
- Necibeddin Ali Şirazî
- Nureddin Abdüssamed
- Necmeddin Mahmud İsfahanî
- İbrahim Düsukî ….





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)