Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 2.71 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egeceksin (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi)
#1
RasitTunca-4 

Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin

07.07.2013 Pazar

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَإِذْ قِيلَ لَهُمُ ٱسْكُنُوا۟ هَٰذِهِ ٱلْقَرْيَةَ وَكُلُوا۟ مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ وَقُولُوا۟ حِطَّةٌ وَٱدْخُلُوا۟ ٱلْبَابَ سُجَّدًا نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطِيٓـَٰٔتِكُمْ ۚ سَنَزِيدُ ٱلْمُحْسِنِينَ

Ve iz kîle lehumuskunû hâzihil karyete ve kulû minhâ haysu şi’tum ve kûlû hıttatun vedhulûl bâbe succeden nagfir lekum hatîâtikum, senezîdul muhsinîn.

O zaman onlara denilmişti ki: “Şu memlekete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi yiyin ve ‘Hıtta (Ya Rabbi, bizi affet)’ deyin. Kentin kapısından eğilerek tevazu ile girin ki biz de sizin hatalarınızı bağışlayalım. İyilik edenlere daha da fazlasını vereceğiz.”

Araf Suresi 161. Ayet


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

vedhulubabe succeden nagfirleküm hatıy'atiküm* seneziydül muhsiniyn.

Sadakallahul aziym Araf Suresi 161

Bismillahirrrahmanirrahim.Ya hadiyel müdilliyne ve ya rahimel

müznibiyn ve sallu ala muhammed raufurrahimiyne ve şefial ümmetiyne ve habibel Rabbel alemiyne.

Yolculugumuza başliyoruz

Yolculugumuz kapidan girmenin adabi hakkindaki ayet ile

başladi.kaldigimiz yerden devam edecegiz. işde ilk evi ve kabeyi

bulmakdan bahsettik ve babaya giriş agzindan lokma olarak amma anneye

giriş egilerek yani işde osmanli


humayin odasina giriş kapisini öyle yapmişlarki bu ayete mazhar

olacak şekilde ve padişahda o kapidan girer padişahin huzuruna girende o

kapidan girer ve girmeden boynunu egerde girer.


işde gecenki vaazimizda kabe ve ilk evden bahsettik bu hafta ise dünyaya giriş kapisindan bahsedecegiz.


Ademi yani ilk evi babayi ve babanin kalbini bulan dedik artik

kible degiştirip yönünü anneye dogru tutmalidir dedik ve anneye gidecek

olan cocugun, insanin ruhu anneye dahil olcagi kapi işde ordan gececek

olan için egilipde girme kapisi yanirahim kapsi egimi yere dogrudur.

yani Adem aleyhisselam dişinda annesiz dünya gelen varmi yok ve Annenin

Rahmi nasil bir acida duruyor ise evet biraz müstehcen şeylerden

bahsediyoruz amma vaaza girişgah yapmak için anlatmak icab etmekde. işde

rahimin kadin ayakda dururken olan acisi işde giriş kapisinda olmasi

gereken acidir.işde cilehaneler yere dogru kazilmis cukurdur ve oraya

girmek için egilip aşagi dogru inilir ve odaya girilip orda dogrulunur .

yani işde yani kainattan dünya geliş demek işde aşagi dogru aşagi dogru

olan yolculukdur. yani anne kible degiştirdikten sonra ikinci kalbin

sahibi olan kimse. işde cocugu anne karninda taşir ikende işde cocuk

yine o egim ile taşinir ve aneyi bulduktan sonraki yolculukda işde dünya

geciş kapisi işde onda eger cocuk dogru bir istikamet ile gelir ise

dikkabak denen bir istikamet ile yani yere dogru iniş ve kafasi aşagi

dogru ve ayaklari yukarda kalacak şekilde bir iniş olur. fakat anne

dogumda yatarak dogum yapar ise işde bu egim dünya gecerken yan bir

geciş ile gecer fakat bazilari işde ters gelir ve onlar dünyada ayakda

dikilenler olurlar ve onlar ölmeyi istemeyen ve kendilerini haşa tanri

addetcek kadar azitan ahmaklar olurlar. yani ters geliyor yani herkes

aşagi dogru onlar yukari dogru ve eger onlar ölmeden dogar ise, işde

düzene ters duran kimseler olurlar cogunlukla.Herkes mersine onlar

tersine.işde firavunlar nemrutlar bunlardandir amma böyle dedik diye

hepside öyle degildir. mesela tavsan ayaklari önce kafasi sonra cikar

anne karnindan yani dedikya herşeyde bir irregular form vardir. fakat

amma kuzunun ters gelmesi bizaginin ters gelmesi cocugun ters gelmesi

yahut atin yavrsunun ters gelmesi irregular degil o kuralllara uymayan

demekdir.işde ingilizcede : go went gone veya be was been veya drive

drove driven mesela yine almancada fahren fährst fuhr gibi iregular

formlar vardir yani işde gelen kimse fiili ile gelir yani pilot olcak

pilotluk ile gelir yahut şoför, şoför olarak ve yine marangoz kesip

bicmek için için gelir yani işde dünya gecerkende ingiliz birisi eger

şoför ise yani drive drove driven yani irregular formda gelir yani

annesinden ters olarak dogar cünkü onun fiili tersdir irregulardir yani

ingilizcede irregular amma bir türk şoför sürmek fiili düzensiz

fiillerden degildir yani bir türk şoför annesinden normal dogum olarak

dogar yine türkcede düzensiz fiiller azdir fakat o az olan düzensizler

cok karmaşikdir bir yabancinin onu anlamasi zordur ve böyle bir düzensiz

türkü anlamakda zor olur. yine almanca go neden went olur ikinci

halinde kim anlatabilir bunu ayrintisiyla kimse amma işde olmuş go went

olmuş ve oluyor yani go iken ayaklar yukari dönüyor bu seferde yani

ikizlerde eger düzensiz fiil olursa onlar düz gelirler demekdir bu

halbuki düzensiz fiil amma bacaklar yukarda kafalar aşagida yani went

demek işde birde dönmek manasinadir yani dönen dogmadan önce dönebilen

demekdir.wenti wend yap dönen demekdir.


Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyurmuşlar :Allahin en sevgili

kullari Allahi kullara sevdiren ve kullarida Allaha sevdiren

kimslerdir.


ve peygamberimiz sünnetlerinde sagdan yemek sagdan giymek sagdan

girmek soldan cikarmak ve camiden sol ile cikmak gibi bize irregular

olmayan dogru istikamet yolllari göstermişler.


ben cocuktum ablamda benden büyük amma oda cocuk ve namaz

hocasindan din dersleri okuyor ve okudu banyoya sol ayak ile girmek diye

ve dedi herhalde yalniş yazmişlar sol degil sag ile girmek gerek dedi,

halbuki o herşeyin sagdan iyi oldugunu anladigi için banyoya soldan

olmasi gereketigine inanamamiş demekki. işde banyoya tuvalate soldan

girilir yani irregular form gerekir yine camiden sol ile cikilir evden

sag ile cikilir yani camiden cikis irregular formdur.


işde kible meselesinde anne karninda günü tamam eden cocuk eger

irregular degil ise o zaman dünyaya gelcegi gün tekrar kible degiştirir

ve artik onun kiblesi dünyanin kiblesi olurki onun için kafasini aşagi

olarak döner ve cikmaya hazirlanir işde tuvalete sol ile giripde sag ile

cakacagini bilmeyen ahmak eger irreguler ise dönecegini bilmez ve ve

kafasi üstü dönmez ve direk ayaklari ile cikmak ister eger ebesi ve

doktoru marifetli ise onu ölmeden annesini yaralayip kesip cikarir yani

daha gelmeden annesini üzen kimse. dogru gelen kimse annesini üzmeden

dogru dönüş ile dönüp kible degiştiripde gelir. ve bu kible degiştirme,

ücüncü kible degiştirmedir. yani kibleden kasdimiz yön degiştirme

istikamet degiştirmekdir. fevellu vecheke ayeti tezahürü.işde bugünün

hiristiyani dogru yolu bulmak için önce istikametini düzeltcek ve

kabesini bulcak yani anne babasina iyi davranip müttekilerden olcak

ondan sonra hidayete ercek bu zamnda hidayetin kapisi mehdiden gecer ve

mehdiyi bulan kible degiştirip kilise yerine kabeye döncek kabeyi bulan

annesini bulmuş demekdir anneyi bulan kabeyi hac edende hacdan sonra

muhammedi ziyaret etcek ve muhammedi bulanda sünnet, sünnet dogru yolu

takip edecek ve böylece cikiş kapisini bulabilsin yani TOR a varabilsin.


işde vuslata ermek budur. yani buradada o kimseye ya o vardigi

zaat müşahade ettirilir yahut sadece bilir yahut zanneder yani buna

teceliiyi zati müşahede denirki. işde vuslata eren varcagi yere ulaşan

kimselerin hepsi o zati görmezler ve isra suresinde(72) buyruldugu üzre

bu dünyada kör olanlar ahiretdede kör olurlar ayeti geregi. bazi

kimseler vuslata ermesine ragmen vardiklari zaati görmezler. bazilarina

zati tecelli müşahede olur bazilari sadece ilmen bilirler bazilarida

zanni galibince oraya vardiklarini hissederler. ve tarikatda olmasina

ragmen bazilarina zati müşahade olmaz onlar vasita ile bilebilirler yani

vesilelerle bilirler yani körün degnekle yörümesi gibi yani his ile,

hissi duygulari ile bilebilirler.


işde erkek cocuklarinin zekerinin sünnet derisinin kesilmesine de

bizler sünnet deriz ve bu sünnetin müstehab olani cocuk daha bulug

cagina girmeden önce yapilan sünnet kesimidir ve hz hüseyin efendimiz

dogumundan yedi gün sonra sünnet ettrilimişdir ve kirkinci günüde sünnet

etirilebilir bunlar müstehab olanidir. vacib olan vakti bulug cagina

girincedir ve geciktirlilmemesi gerekir. ve eger bir kimse yaşi büyük

iken islama girer ise onunda hemen sünnet edilmesi gerekir. nitekim ömer

efendimizin oglu Abdullah Salimi ve Nuaymi bizzat sünnet etmişdir, ve

koc kesmişdir. işde sünnetcilik meslegi


ömerilerden devam eder ve sare annemize dayanir ve ikinci kol

ibrahim kolu ibrahim aleyhisselam kendini ilk sünnet eden zaat olup onun

koluda muhammede dayanir ve ismaililerdir. yani sünnetcilikde sünnetdir

müminlerin icinde sünnetcilerin yetiştirilmesi ve bulunmasi

müstehabdir.


yine rivayete göre bütün canavarlar ömer efendimize bagliydilar ve ondan korkarlardi.


işde canavarlarda ikiye ayrilir sag eliyle sag pencesiyle avlanip

yiyenler sol eliyle avlanip yiyenler ve iki pencesiyle avlanan birde

iregularlar vardir. yani işde sag ile yemek sünnetdir ve bazilarida sol

ile yerler ve onlar avrupalarilar bunu birde fransizlik addetip

modernlik sayarlar ve birde on parmagi ile yiyenler vardir yani iki

eliyle yiyenler. işde bir kimsenin aslanmi oldugu akbabami oldugu hangi

pencesini kullandigina bakar. yani leşmi yiyor yoksa semizmi yiyor yahut

artik mi yiyor aslan artigi yiyen sirtlanlar gibi yani sagdanmi gidiyor

soldanmi yoksa kirşehiriler gibi ortadanmi.


işde padişah olsan o kapidan gecerken eger muhammedin adabina

uyacaksan o zaman boynu nu egcen öyle girecen o kapidan yoksa (:::) liler

gibi önden girip arka kapidan cikar ise, onlara götten firlama derler.

işde dünyaya kafasi üstü gelcegi yere, ayaklari üstü gelirler ve

annesinin götünden firlar cikarlar cünkü ara deri kesilir ve rahim ile

afedesiniz kic bir olur ve ve firlama işde götden firlama diye bunlara

denir. işde böyleleri kuranda gectigi üzere her kipirtiyi kendi

aleyhlerine zannederler ve bunun için (:::) aman darbe yapcaklar diye

askeri yikdi anayasayi yikdi tc yi yikdi yakinda cumhuriyetide yikarsa

şaşmayin cünkü ayaklari üstünde gelen yikilmadim ayakdayim deyen direnen

ahmaklar azrail boynuna kancayi takip sürüdügünde hadi gidiyoz

dedigindede direnirsin sen gitmeceeeeen gitmeceeeen diye herhalde ahmak.

Akpyi yiktirmaycaaaan ikitadardan inmeyceeeeen amma boşuna ugraşma

götden firlamalarinda canini yine Azrail aliyor boşuna direnme dünyaya

kazik cakmaycaksin .birgün sende istesende istmesende o iktardan

kopcaksin.


işde islami anlamayan bölüşmek nedir bilmez zekat nedir fitre

nedir bilmez kurban nedir bilmez . işde Seda sayan gibi elin malindan

verirken iyi kendinen zirnik koklatmaz yani (:::) gibi devletin

malindan sadaka dagitir. ulan o devletin hazinesi, babanin mali degil.

verceksen biraz kendi kesenden verde, görelim kac kuruşluk

müslümansin.amma bunuda biz dedikten sonra degil biz demeden ne kadar

yapmisin ona bakilir. degmenine biz su dökünce dönmesi sana fayda

getirmez onun sevabi bizim irmaga akar.


ömere geydigi cübbesinin hesabi sorulurken ,bu firavunlarin,

yattda tatil yaptiklarinin hesabi sorulmaycak ha, 10 tane

koruma,mercesdes makam araclari ,ucaklar, yatlar ,katlar .gecenlerde

ortadan kayboldu diyorlar yatta tatil yapiyordu, nerden bu yatlar katlar

fabrikalar, babandanmi kici ciplak babandanmi kaldi (:::) bey. beytül

maldan yee, ye, ye böyle semir, semir birde, elimden cikar diye, ona

buna saldir . senin insanliginada müslümanliginada tüküren ben emi.


sen hakkinn kapsindan dünyay gecerken egilmesini bilmiyorsan dik

kabak degilde kafasi yukarda geldiysen yolun ters (:::) dikkat götden

firlama olmuşun demekdir.insanin yolu toprakdan geldik dik kabak topraga

dogru yoksa sen gibi yikilmaycan yikdirmaycan diye direnmek degil .

caninida vereme iniliye iniliye ver inşallah.


işde giriş kapisinin insan boyundan kisa olup insan eglilerek

gececek şekilde yapilmasi musa ümmetine verilen emir ve musa ümmetine

farzdir. bizimde bunu yapmamiz edebe uyugun olandir. yani kapilar öyle

kocaman kocaman olmayacak yani kapilar insan giren kapilar insan

boyundan kisa olcak amma arac giren kapilar yükleme yapilan kapilar

elbet yüksek olabilir.


ve evin kapisi rahimde oldugu gibi alttan yukari merdiveni olmali

yani kapisi rahim gibi bir acida aşagi acilmali. amma günümüzde büyük

mobilyalar oldugundan ve onlari gecirmek için büyük büyük kapilar olmasi

gerekmekde ve bu sünnet ihya edilmemekdedir. ve evini bu düzende yapip

bu sünneti ihya edenden rabbimde musa aleyhisselamda muhammed

aleyhisselamda razi olsun inşalllah.


Rabbim inanan kullarina önce mütteki olup anne babassina iyi

davranip anne babayi bulmayi ve ilk evine dahil olmayi ilk evini bulan

babyi bulan kible degiştirip annesine yönelmeyi anneyi bulan, bu

seferde, hergelen fiili, yapacagi meslegi ile gelir kurali geregi yönünü

yolunu secmeyi ve tora yani cikis kapisina varinca ve düzenli fiiller

düzenli bir sistem ile yaşar ve bu sisteme biz sünnet yolu deriz ve

sagdan giyer sagdan girer saga dogru yatar ve irregular durumlarda

banyoya soldan girer yani hamam böcekleri soldan girenlerdir yani banyo

misafirleri yani yine akbabalar leş yiyenler on parmagi ile yiyenlerdir.


Rabbim bu dünyadayken gözünü acip ileriyi görenlerden eylesin ve

varacağı zati müşahede etmeyi nasip eylesin. ve kapisindan sünnete ve

adaba uygun cikanlardan eylesin ve fiili düzenli fiillerden müslüman ve

müminlerden eylesin inşallah.


Elfatiha massalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

07.07.2013 Pazar





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)