10-24-2018, 07:16 PM
(This post was last modified: 07-07-2024, 09:50 AM by RasitTunca.)
Nefsi Hayvani, Ruhu Hayvani ve Meleklik Vasfi
29.06.2013 Cumartesi
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِنَّمَا ٱلْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلَا يَقْرَبُوا۟ ٱلْمَسْجِدَ ٱلْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَٰذَا ۚ وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ ٱللَّهُ مِن فَضْلِهِۦٓ إِن شَآءَ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ya eyyuhellezine eamenu innemel müşrikune necesun fela yakrebul mescidel harame beade amihim heza...
Sadakallahul aziym Tevbe Suresi 28
Allahümme salli ala Muhammedin ve ala elihi ve ezvacihi ve evladihi ve ehli beytihi ve eshabihi ve etbaihi aleyhim ecmain.
Yolculugumuza başliyoruz.
insanin terakki yolunda yedigi ictigi şeyler yani nebatat cinsi,
nefsi hayvanidir yani bir yemek için güzel ise ne kullanilir enfes,
nefis yemek denir yani Yiyecek ve icecekler cinsinden olan nefise nefsi
hayvani denir. ve yine ahlaklar bazinda olan ruhu hayvaniye yani köpek
gibi sadik at gibi asil ve benzeri filller o kimsein ruhu hayvanini
bildirir eger ruhu hayvani temizlenmiş ise o kimse o hayvanin yüksek
ahlakina ulaşmişdir yok eger ruhu hayvani temizlenmemiş ise o hayvanin
cinsi olan fakat düşük meziyetli olan bir ruhu hayvanin sifati ile
sifatlanmişdir mesela köpek ve cinsinin en üstün meziyetlisi kitmir olup
yani evcil köpek olup dostlarini bekleyip koruyan ve onlar için
gecesini gündüz eden ve onlardan bir an bile ayrilmak istmeyen bir
yüksek ahlak ulaşinca o kimse eger köpek cinsi ise ruhu sultani onun
gökcek ahlak sahibi olmuş demekdir. orda kalmayip köpek insana en yakin
hayvan olup ondanda üste yüklselip insan olmayi yeglemelidir. yoksa
nefsi hayvan onu aşagiya dogru ceker. nefsi hayvana gelince nefsin
keyfiyet duydugu yemek icmek ondanda aşagisi giymek kuşanmak ve cinsi
münasebette bulunmak gibi nefisin haz aldığı duygulari veren tatmin
edici şeyler. eger kişi kendini tatli ile tatmin ediyor ise o zaman
sicak ve gadab ona galip dir ve cabuk celallenir. yok eger tuzlu ekşi
şeylerden tatmin oluyor ise bu sefer kiş tabiatli ve bu yüzden sert
kirici kesici dondurucu karanlik ona galip gelmiş demekdir. ve yine
kimse cinsel yoldan tatmin olabiliyor ise bu sefer ona nefis galipdir.
yani nefsani arzular galipdri icki kumar kadin kiz sigara gibi eroin
esrar gibi nefsani arzular galipdir.
ve üc ceşit tabiat vardir ve yukarda yazdigimiz nefsi hayvani
kimseler yani bu kimslerin cibilliyati daha ruhu hayvan cikmamiş kimsler
bunlar nefsi hayvaniye tabidirler ve onlar yemek icemk giymek altin
inci gibi arzulari cok olan kimsleler bu kimseler ne zaman o nefsani
arzularini kisabilmeyi ögrendiler ve altini seviyor ise altin sevgisini
öldürcek yemek seviyor ise yemek sevgisini öldürcek ve yine giymek
seviyor ise giyme sevgisini öldürcekki ruhu hayana ilhak olsun yani
hayvanin ruhu olunca hayvanlar yaşamak için yerler ve kürkleride
Allahdandir. yani hayvan cibilliyatina cikmak için yaşamak için yiyip
yaşamak için giyinmek ahlak olcak. bu ahlak oldumu artik o nefsi hayvani
ruhua sahip olur ve beden sahibi olur ve ruhu hayvan sahibi birisi
ahlakina bakacak aslan gibi parcaliyormu kuzu gibi meliyormu yahut keci
gibi inatmi ediyor yahut tilki gibi kurnazlikmi ediyor ve benzeri
ahlaklar ile ahlaklanan birisi kendi ruhu hayavanini yani cibilliyatini
bilebilir. artik cibilliyati kandirmak ve kurnazlik olan kimse ne zaman
kandirma işini terketti ve insanlari kandirmak yerine insanlara yardimci
oldu, o zaman, o ruhu hayvan yükselir ve insan sifati giyer.ve insan
olan kimse vaazdan nasihatan anlamya başlar ise ve salihlerin
sohbetinden hoşlanir hale gelirse, kirk kişi bir araya gelseler, ve
Allahi ansalar, ve sohbetleri Allah sohbeti olsa, oraya melekler iner ve
etraflarini cevirir hadisi geregince ve o meclisdeklere dua ederler ve
Allah meleklerine sorar bu kullar ne istiyor diye, cehenneminden korkup
cennetini istiyorlar der melekler ve bunun üzerine cenabi mevla buyurur
onlar cehennemimi görmüşlermi? hayir. peki cennetimi görmüşlermiki onu
istiyorlar ? hayir ya rabbi derler. ve bunun üzerine cenabi mevla onlari
cehenneminden azad ettgini ve onlari cenetine koymalarini emreder. ve
böylece o kimseler meleklik vasfina yükselirler.cennetlik olurlar. Amma
nefsi hayvani ve ruhu hayvani hep firsat gözetirki o insani aşagi cekip
tekrar arzularinin esiri etmek için.işde terakkinin yani yükselmenin en
kestirme yöntemi arzularina gem vurabilmekdir.ister bu para olsun, altin
gümüş olsun, ister kadin kiz olsun, sigara alkol olsun, ister yemek
icmek veya giymek olsun. hepsi birer arzudur ve gecicidir giydin arzun
bitti, Yedin doydun arzun bitti,
yahut bir kadin bir erkekle , veya bir erkek ,bir kadinla
birlikte oldun bitti, artik yenisini aramaya başlarsin, eger nefsin
,nefsi şehavani olduysa. evim olsun der durusun yahut evin oldu bu
seferde arabam olsun dersin. araban oldu birde ucagim olsun dersin yani
arzu, arzu, arzu.nefsi şehavani nasil cimada en fazla on dakikada söner
biter tamam olursa işde arabada atda kadinda kizda böyledir sigarada
ickide böyledir yani şehavani zevkler elde ettimiydi artik tadi biter o
elde edinceye kadardi.işde canin cok sigara cekdi yakdin bir sigara
tamam hevesin söndü ve elde edince istegini nefis susar bir süre.
işde meleklerde sohbetten tad alirlar ayni o bizim ekmekden
yemekden aldigimiz hazzi tadi onlarda sohbetten alirlar ve peygamberimiz
bir hadisinde buyurmuş cimaya hurlilerle bir an sohbet tadi
verlimişdir. yani hurilerle sohbettte böyle bir tad aliniyormuş düşünün
uzun bir sohbet oldugunu her gün gördügünüzü sohbet ettginizi. yani
cennet nimetlerin en lezzetli oldugu yerdir. işde insanlarda salihlerle
arkadaş olursa ve onlarian sohbet meclisinde bulunursa ve onlarin
meclisinede melekler geliyor ise o zaman işde alimlerin sohbetinden tad
alan kimseler işde meleklerin meclisinde oturmuş olurlar ve eger
hurilerle oturmak böyle bir tad ise işde gercek alimlerin sohbetide işde
insana böyle hurilerle birlikte olma lezzeti verir ve o tadi alan bir
kimse sohbet meclislerini arar durur.
Bu haftaki sünnetimiz mümin kardeşine dua etmek yani hayir dua
etmek .Atalar demişki kalp kalbe karşidir. işde bir kimsenin aklina bir
dostu bir ahbabi geldiyse ona dua etsin. bilsinki o ahbabinin aklina da o
kimse gelmiş demekdir. kalpler kalplere karşidir. o yüzden mümin kulun
mümin kula duasi müstecapdir.Eger bir kimsenin de aklina kötü kimseler
geliyor ise bilsinki, o kötü kimse ona bir hainlik ve kötülük
peşindedir.cünkü onun aklindada sen oldugundan, seninde aklina o kimse
gelmişdir.
Bidat demek dinde olmayan şeyler demekdir.
mesela yumurta kaynatinca ,yumartaya tuz ekmek, güzeldir tad
verir. hele birde karabiber tuz ekersen enfes olur, amma ne tuz ne
karabiber yumurtanin aslindan degildir yumurtayi yumurta tadinda yemek
için, yan lezzetleri kesince, tuzu karabiberi eklemeyince, yumurta
safmi, gercek yumurtami degilmi belli olur. yok eger yumurtaya karabiber
tuz ekersen o yumurta sahte yumurtaysada sen yine lezzetle yersin ve
yumurtanin gercek olup olmadigini anlamazsin. işde dinde olmayan şeyler
her ne kadar tuz karabiber gibi dini tadlanirsada onlar dinden degilse
bidattir mesela tesbih namazi diye birşey yokdur bu sonradan cikmişdir
cebrail aleyhisselamin tarif ettigi bir tesbih namazi yokdur namazi
tarif mesela cebrail şöyle bir tesbih namazi ögretti peygambere diye bir
hadis yokdur. namazi tarif eden cebraildir ve hic bir hadisde
cebarilden tesbih namazi rivayeti yokdur.eger bütün din ahkami yani
islamin hükümleri peygambere ayet ayet indi ise ve dinde olan bütün
ibadet taatlerde cebrailden ögrenildi ise o zaman kim bu bidati dinimize
sokdu. neymiş en az ömründe bir kez kilcakmişsin birde kandil
gecelerinde yapacak bir şey bulamayip işde böyle bir bidat uydurmuşlar.
Ey mümin uyanik ol yumurtani oynatma böyle bidatcilere.mevlüt okumak
okutmak bidatmidir. mevludunun peygamberin dogdugu gün olan mevlud
kandilinde okunmasinda bidat olmaz,amma her kandil okunmasi bidattir.
cünkü peygamber dogum günü olan rebiul evvelini onikinci gecesi gelince
dogum gününde olan hadiseleri anlatirdi ve yaad ederdi. o yüzden
mevlidde peygamberin dogum hadisesini alnattigindan sadece mevlüd
kandilinde okunmalidir. berat gecesinde peygamberin dogumundan bahsetmek
cenazede dügün marşi calmak gibi birşey yahut dügünde cenaze marşi
calmak gibi birşey böyle ahmaklik olurmu hic.
Ramazan bayraminda kurban keselim o zaman, kurbandada şeker
dagitiriz . (BibBiiiiiib Kafa) olmayin ey insanlar öyle mevlüd de bu ne bilmem kimin
ölümü bu ne bilmem kimin dogumu diye okutulmaz.
Din saf dir ve temizdir ona pislik ve necaset bulaştirmayin. işde
başta yazdigimiz ayetde buyrulan bu günlerinizden sonra müşrikleri
(Allaha eş koşanlari) kabeye ve mescidlerinize sokmayin onlar necisdir
buyruluyor.yani necaset görünen pislik demekdir. yani kafirler demiyor
Rabbimiz müşrikler buyuruyor. yani Allahlik taslayan ahmaklar demekdir
bu. mesela adamin allahi para olmuş, bu adami mescide sokmayin. mesela
adamin allahi kadin kiz olmuş, bu adami mescide kabeye sokmayin. mesela
adamin allahi yemek icmek olmuş ,yahut araba olmuş,yahut ev villa
apartman olmuş ,bakdimi adam neye tapar olmuş belli olur. işde(Baş (BibBiiiiiib Amca1)ve
(:::) de koltuga tapar olmuşlar. Allahi koltuk olan ,iktidar olanin
Allahin mescidlerine girmesine bile izin yok iken. Adam nerdeyse
peygamber ilan edilcek. tabi tabi allahi koltuk olanin peygamberligide
işde böyle kendine tapanlara polislerine 24 ay maaş kiyak oldu.
Tövbe haaşa tövbe haaşa bu kadar peşin maaşi Alah kularina
vermeyip inasana kazandiklari var buyuruken bu Adam firavunluga kalkti
artik. kime doppel maaş ,halki coplayip gaza boganlara zulum edenlere,
halkina zulum edenlere maaş . nerden bu bol kese(Baş (BibBiiiiiib Amca1)bey bunlarin
hesabi bir bir sorulcak sana, merak etme, biriktire koy.sanki babasinin
cebinden öder gibi bu zalimlere iki sene ikramiye
nerden geliyor bu bolluk Allah aşkina birde bize söyle. Dünya böyle firavunlara kalmiş maalesef.
Dalkavuklarina altin sacan padişah. Allah sana mezarda nasip etmesin inşallah, pis herif.
halk bir tüp gazini degiştircek para bulamasin sen böyle
dalkavuklara devletin hazinesinden 24 aylik maaş ver. utan lan utan,
artik ne Allahtan korkmak kalmiş bu adamda nede kullardan utanmak. tüüüü
yüzünü yüyenler görsün emi.
Mesbuk demek dinde imama sonradan yetişen kimse demekdir.
Mesbuk olan kimse imam selam verdikden sonra o imama yetişemedigi yerleri tekbaşina kilar.
Zamanin imami Mehdidir ve Mehdinin sohbetine namazina sonradan
veya sondan iki önce sondan bir önce yetişen ve onu taniyan mehdiyi
buldugu sohbetinden önceki bütün sohbetlerini yalniz başina talim
etmelidir.Eger bu grup halinde yapilirsa ve o grupda kirk kişi olursa o
meclise meleklerde katilir. ve öyle bir meclisdeki bir sohbetin tadi
diger sohbetlere iştiyaki artirir ve kim kiminle beraber onlara
benzemeye calişirisa ondandir hükmü geregi meleklerle oturup kalkanlarda
melek ahlakina yükselirler.
Amma bu demek degildir artik bir daha günah işlemez. halbuki
bundan sonra yol daha zordur cünkü nefsi hayvani ve ruhu hayvani ona
düşman olur ve onu aşagi cekmeye ugraşirlar.
Rabbim insanligimizi ve insanliginizi artirsin
Elfatiha massalavat.
Başağaçlı Raşit Tunca
29.06.2013 Cumartesi
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca