08-05-2018, 08:13 PM
(This post was last modified: 07-21-2024, 05:34 PM by RasitTunca.)
Allahin Aziz Ettigini Aziz Bilmek Zelil Ettiginide Recmetmek
02.04.2013 Sali
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
فَكُلُوا۟ مِمَّا ذُكِرَ ٱسْمُ ٱللَّهِ عَلَيْهِ إِن كُنتُم بِـَٔايَٰتِهِۦ مُؤْمِنِينَ وَمَا لَكُمْ أَلَّا تَأْكُلُوا۟ مِمَّا ذُكِرَ ٱسْمُ ٱللَّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُم مَّا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلَّا مَا ٱضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا لَّيُضِلُّونَ بِأَهْوَآئِهِم بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِٱلْمُعْتَدِينَ
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Fe kulû mimmâ zukiresmullâhi aleyhi in kuntum bi âyâtihî mu’minîn(mu’minîne). Ve mâ lekum ellâ te’kulû mimmâ zukiresmullâhi aleyhi ve kad fassale lekum mâ harreme aleykum illâ madturirtum ileyh(ileyhi), ve inne kesîren le yudıllûne bi ehvâihim bi gayri ilm(ilmin), inne rabbeke huve a’lemu bil mu’tedîn(mu’tedîne).
sadakallahul aziym. Enam suresi 118 - 119
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Artık, âyetlerine inanan kimseler iseniz üzerine Allah’ın ismi anılarak kesilmiş hayvanlardan yiyin. Allah, yemek zorunda kaldıklarınız dışında size neleri haram kıldığını tek tek açıklamışken, üzerine adının anıldığı hayvanları yememenizin sebebi nedir. Gerçekten birçokları nefislerinin arzularına uyarak bilmeden (halkı) saptırıyorlar. Şüphesiz senin Rabbin, haddi aşanları çok iyi bilir.
sadakallahul aziym. Enam suresi 118 - 119
Müminlerin alameti (imanli kimselerin alameti) onlar yediklerinin üzerine Allahin ismini zikrederek (anarak ) yerler(118) Eger sizler Yediklerinizin üzerine allahin ismini anmadan yemeniz(veya zikirsiz fikirsiz yemeniz) halinde yediklerinizi sizi harama dogru iter ve sapitirsiniz ve onlar size zarar verirler. ve sapitmanin ekseriside ilme degil nefsine hevasina uymakdan olur. O ( şeytan aleyhillane) kimi ne ile yoldan cikarmiş , Rabbin muhakkak bilir.(119)
sadakallahul aziym. Enam suresi 118 - 119
Allahümme Salli ala Muhammed Zikrullah
Allahümme Salli ala Muhammed Nimetullah
Allahümme Salli ala Muhammed Nusretullah
Allahümme Salli ala Muhammed Hasretullah
Allahümme Salli ala Muhammed Bekrullah
Allahümme Salli ala Muhammed Havfullah
Allahümme Salli ala Muhammed cehdullah
Allahümme Salli ala Muhammed adlullah
Allahümme Salli ala Muhammed hayaullah
Allahümme Salli ala Muhammed ilmullah
Allahümme Salli ala Muhammed SIDIKATULLAH
Allahümme Salli ala Muhammed şahidullah
Allahümme Salli ala Muhammed Sacidu ilallah.
Ve Ala elihi ve eshabihi ecmaiyn.
Yolculugmuza başliyoruz.
Nefsi mülhimeye cikan bir kimse yediklerinideki haramlari ayiklar ve şüphelilerden geri durur ve taamlarini yani yediklerini zikir ile yemeye başlar. üzerine Allahin ismi okumuş olarak : yenen yemeklerden ve iceceklerden gelcek olan zarlarlardan ve ve onlarin insani yoldan cikarmasindan emin olur bu hali muhafaza ettigi müddetce. yani haramlardan sakinmak demek icki haram, domuz haram, hisrsizlik mal haram, haksiz kazanc haram, bunlarin dişinda yolu haram olan yemkler ve giycekler vardir mesela icki ve alkol satarak kazanilan paradan yenirse o taam insani aynen icki icenin sarhoş olup ne dedigini ne yaptigini bilmedigi gibi bu taami yiyende sapitir ve sarhos kimseler safinda yer alir. her ne kadar kendisi alkol kullanmasa bile satmasi onun yolunu saptiri yani. yani taamin yolu yalniş olunca o taami yiyeninde yolu yalniş olur gitigi yol delalet yolu olur. yine faiz yiyen aynidir. Kazancin yolu yalniş ise, o taam ve elbise insani yoldan cikartir.
ikinci kisim şüphelilere gelince icine haram kariştigindan şüphe edilen her lokma insanda gaflet meydana getirir yani gaflet ibadet ve taata karşi uyuşukluk yani. mesela namaz kilan biri amma şüpheliyi yiyince abdest almaya namaz kilmaya erinir üşenir ve namazi kaciri kazaya kalir. yahut bir hayir işleycek uyuşuklukdan hayiri kacirir uykusu agir olur sabah namazlari akşam namazlari ikindi namazlari yatsilar yavaş yavaş kaymaya başlar. yani helal oldugunda şüphe olan her lokma insanda gaflet meydan getirir ve bunlar böyle devam ederse Allah muhafaza ayaklari dogru yoldan kayar ve şeytan onlari bilmuted eder yani o şüpheli lokma ile tenbelleştirip yoldan saptirir.
gecen haftaki vaazimizda Allahin övdügünü övmek zelil ettiginide zelil etmek gerekir diye anlattik ve mehdininde övüldügünü yazmişdik ve bunun üzerine peygamberin övmenin zararlari hakindaki hadislerini ele alip bizi yalanci cikarmaya kalkanlar ile mücadelemiz başliyor şimdi.
Allahu teala adem atamizi aziz ettigini ve ona bütün meleklerin secde etmesni istiyor ve bütün melekler secde edip azazil etmiyor ve kininden ayakda durup şeytan oluyor dedik. ve şeytanin maddesi demir dedik. ve bize o şeytandan korunmamiz için istiaze emreden rabbimiz, bizzat şeytani zelil edip kovulmuş şeytan diye onu alcaltmamiz gerektigini bize emretmiyormu bre hocalar yani, şeytandan kurtulmanin birinci yolu neymiş Allahin zelil ettigini alcaltligini bizimde alcatlmamiz gerektigini ögrenmedinizmi siz daha. euzu ile ne diyon sen bre herif şeytani zelil edip alcak şeytan diyon velhasil kelam ve ademede secde edin buyruldu ve aziz edildi ve yine muhammed mustafayada Allah ve melekleri ona salat ederler ne demekdir salli nedemek yani cuma günü sela vermesini biliyonda selada muhammedi övdügnü bilmiyonmu . biz muhammedi övünce ona zararmi vermiş oluyoz bre hoca. gazi goz anlayan(BibBiiiiiib Kafa)herifler. sela nedir muhamed aleyhiselama medhiyedir onu övmekdir. yani Allahin aziz ettigini aziz edip yükseltmekdir. Allah nasil başimizi yükseltip en yukariya koyduysa ve ayaklarimizida aşagi koyduysa bir bakin bakalim ayaklar kafamizda kafamizda aşagida ayaklarimizin oldugu yerde olsaydi insan insan olurmuydu. bu yukardan herşeyi görüp ona göre hareket ettgi gibi hareket edebilirmiydi ve agzimii burnumuz aşagida olsaydi nasil mikrop kaparsak işde Allahin övdügünü övüp yükseltmek ve başa baş gibi muamele edip onun şerefini izzetini korumak gerekirse ayaklarada ayak oldugu ve yükümüzü taşidigi için onuda yerinde tutup onuda yerinde oldugundan dolayi Allahdan razi olmak gerekmezmi.işde zamanin sahibi mehdiyide Peygamber övdü anlatiysa allah aziz edip bu ümmetin başina imam edecekse bundan dah yükse izzet olurmu.ki ezan duasinda istenen onu övülen makama oturt demek budur. övmek kötü olsaydi ezan duasi okunurmuydu.
işde bu yüzden demire altin muamelesi yapilmayacagi gibi ve en cok ve bol olan demiri altin gibi pahaliya satip saklamak gerekmedigi gibi amma demiride ihtiyacimiz oldugu yerde kulanip bunuda allah insanin hizmetine vermiş diye düşünüp onunda ne kadar yerinde bir madde oldugunu ve bu yüzdende demire olan ihtiyac gibide insanin terakkisi için dikelip dogrulmasi için demire ve şeytana ihtiyac oldugunu anlamak lazim. şeytansiz bir dünyada insanlar dogrulup dik durmasini bilemezler ve yerlerde sürünürler. iş de şeytan ile yapilan mücadele sayesinde insan hakka dogru olan yürüyüşünü ve dik ve dogru duruşunu ögrenir. işde kemiksiz etler dik duramadigi gibi solucan gibi olup yerde sürüncecegi aşikare iken. Allah insana köpegi şeytani musallat edip onun dik ve ayakda durmasini saglamişdir ve bu dik duruş eger dogrulukda ve lokmada işde aşda ibadet ve taatte olursa işde insan sirati müstakimde yürür. ve demire demir altinada altin muamelesi etmek akilli insan işidir. ancak akli olmayan deliler tenekeyi taşi topragi altin zanneder. akilli insan altini bulursa saklar ve ona deger verir. teneke bulursada onu ancak teneke olarak kullanip daha fazla deger yüklemez.
işde (:::) nin tümünün(BibBiiiiiib Kafa)oldugunu ve oldugunun bunlarin milletin başina gecip milleti yönetcek akla sahip olmadiklarinin delili ve ispati onlarin şeytanin askeri katil öcalani ve teröristleri aziz etmeye kalkmalari ve yine suriyeden gelen vatan hainlerini iceri alip onlari yine aziz etmeleri ve suriyeye baş kaldiran teröristleri desteklemleri gösteriyorki bunlar akli olmayan deliler gibi boynuna teneke takip gezen manyakla. bunlardan ne milletevkili nede başbakan olabilir.
Allahu teala nasil şeytani aşagilamamizi emredip onu kovmamiz gerektigini bize ögretti ve euzubillahimineşşeytanirracim deyip kovulmuş şeytandan allaha siginmamizi emrettiyse. işde her euzu nasil şeytani kovulmuş aşagilanmiş oldugunu ve allahin zelil ettgini bilip ondan uzak durmamizi emretmişse, herkimde şeytanin ahlakiyla ahlaklandiysa onlarada şeytan askerleridir ve şeytana yapilan muamele onlarada yapilmalidir ve kimde bunu yapmazsa Allahin emrinide ihlal ediyor demekdir. emri ihlal edenlerin sonuda cehennem olcakdir.
işde cehennemlik olan şeytan cennete girince cennet gibi yerde isyan başlatti ve Allahin emrine ihlal ettirdi havva ve adem atamizi . ve bu sebebdende insanoglu cennet gibi nimet diyarindan tard oldu ve cile ve zahmet diyari dünyaya atildi. eger burdanda nasip alip eger Allahin emrine uyamaz isek o zaman buradanda alinip cehenneme atilcakdir, son hazin son olcakdir.
şeytan ikinci defada secde etti diyenleri bozuk firka olarak atefedenler şunu bilsinki :
peygamber azimuşşan efendimniz bir hadisinde buyurdugu üzere herkesin bir şeytani vardir benimde var yalniz benimki müslüman oldu ve bana iyilikden başka şey söylemez buyurmuşlar. ve bu hadis gösteriyorki şeytan müslüman olmuş ve her müslüman alnini secdeye koydugu gibi peygamberin şeytanida müslüman ise o zaman onunda alnini secdeye koymasi gerekmezmi eger o secde ettiyse buda gösteriyorki demir öyle hic bükülmez egrilmez bir madde degilmiş onunda secde ettigi yer varmiş. davud ve süleyman aleyhisselam demir ve bakir kullanan iki peygamber. davuda demir hamur oldu. süleymanada bakiri su gibi akittik buyruluyor öyleyse nasil isitilinca demirde egilebiliyor ise o zaman şeytaninda ikinci defada secde ettiginin alametidir ve davud alehisselamdan sonra şeytanda secde etmişdir. yani davud aleyhislemin ruhu secde ettikden hemen sonra şeytanda secde etmişdir.ve Takdiri ilahi geregi bunun böyle oldugunu anlamişdir ve öz öz cibilliyat cibilliyat diyoz işde Davud aleyhisleamin elinin sirrida elinde demirin hamur olma sebebide şeytani sirtindan egilmesi için bastirmasi müdahale etmesi ile onun secdesine vesile olmasi sebebiyledir. ve şeytan davudu görünce egilir yani yumuşar yani davuda karşi merhamete gelen egilip yumuşayan. yani bu hadise ruhlar alemindeyken olan hadise yüzündendir.
esteuzubillah eleysallahu bi ahkamil hakimiyn.
Elyesa veya Eleysa aleyhisselam ahkamin hakimiydi. yani fizik kurallarini bilirdi. bütün fizigi bilirdi o ahkamin hakimi olan peygamberdi ve ilyas aleyhiselamdan sonra peygamber oldu. ve her bilim dalinin babasi olan peygamber vardir ve Fizigin babasida El Yesa veya Eleysa peygamberdir ve herkim fizik ilmi tahsil etmek ve Rabbimizin kainata koydugu ahkami kurallari ögrenmak ve fiziki buluş yapmak istiyor ise bu ayeti gece gündüz okuyup rabbimizden ahkamini istemeli ve elyesa aleyhiselama bolca salat selam okumali ki onu gecmeden kimse ahkam ile hakka vasil olamaz ve onu tanimayanlar ve rabbimizin ahkamini tersine cevirmeye calişanlarin istikametleri hakka dogru yerine cehenneme dogru olur.
Allahu Teala bir millete hayir murad eder ise onlarin başina hayirli birini gecirirki onlari hayra sevketsin. ve bir milletede şer ve azab murad ederse onlarin başinada zalim birini gecirip onlari zulme sevkeder.
Rabbimizin bir millete hayir murad etemisde, o milletin Allaha olan itaat ve peygamberlerine olan itaati yüzündendir. kimde Allah ve peygamberlerine asi gelirse onlarinda başina zalimleri musallat kilar.
Allah türkiyemizin başina BDP li köpekleri musallat kildi ve bunlar katil öcaanin zalimin askerleri yani türk milleti peygambere ve Allaha isyan etmekdeler demekdir ki zalimler başta oturmakdalar ve yine tayipde bu seferde zalimlerin başina öcalana siyaset yaptirtmakda ve buda gösteriyorki durumun vahamiyeti dahada artmiş. ve eger insanlar dogrulup düzlemezler ise ve ahir zamanin
tellali mehdiyi bulup ona tabi olmazlar ise ve Allaha ve rasulune itaata yönelmezler ise bu iş bu milletin zulme ugratilmasina kadar gider oda nasil olur düşmanlar kapida millet ayrilir bölünürse o zamn bir lokma kalan milletimizede birden bir zalim musallat olup zulme ugratir.
insanlik yolunu sapitmiş hele bizim milletimiz bunca sene dostumuz ve katigimiz olan tuza savaş acildi dost bildiklerimiz düşman oldu tuz düşman oldu tatsiz tuzsuz şeyler dost oldu. bunca sene herkesinyedigi beyaz ekmegine düşman oldular. beyaz ekmege düşman oldular kepekli ekmekler dost oldu.bizlermi yalniş yoldayiz yoksa atalarimizmi yalniş yoldalardi bunca sene beyaz ekmek yiyen milletmiz hastaydida bu güne bizler nasil geldik. bizler kepek ekmekle falan dünyaya gelmedik dedelerimiz ninelerimizde turp gibi insanlardi. esas hasta o ekmegi yemeyenler olcakdir. başa döner isek bir nimetin yiyecgin zararindan emin olmak için onu zikir ile besmee ile Allahin ismini üzerine okuyup yani o nimeti bize verenin hak teala oldugunu itiraf etmekle olcagi başta yazdigimiz ayette bildirilmiş iken zarari tuza şekere bulan beyaz ekmege bulan ahmaklar, önce rabbimize o nimetleri itiraf edip zikir ile yemek yemesini ögrensinler. bu ayet kabahatin ne tuzda ne şekerde oldugunun kabahatin gafil insanoglunda oldugunun ispati ve delilidir. Nimeti alipda bu kimden geldi demeden hevasina uyup hapur hupur Allahsiz bismillahsiz yiyenler hasta olur. gavurca gavur sofrada daha nimete başlamadan Allaha nimetlerden dolayi şükrederde öyle yemeye başlar. sizlere ne olduki Allahi zikrtemekden gafil kalip zikirsiz oburlar oldunuz ve bu yüzdende hastaliklara dücar oldunuz işde o ayeti ve devamini iyice bir okuyun ne diyor rabbimiz.
Rabbim inanan mü min kullarina zatinin Aziz ettigini aziz bilip onu sena etmeyi, zelil etiginide zelill kilip recmetmeyi ve ondan ve şerrinden Allaha siginmayi ve euzu nedir ne demekdir bilmeyi nasip etsin inşallah.
elfatiha maassalavat
Başağaçlı Raşit Tunca
02.04.2013 Sali
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca